RSS

Kucing

07 Apr

i love cat so much..

i have two adorable cat…their names are ARSHAD BARNABY & PUTEH..dua ekor ni la jantung hati mak aku…yang arshad barnaby tu…nama manje2 die BAKH…dia tu sampai my mum dah mengaku anak bongsu dia dah…hahah…

i always make fun of that statement….i always said to my mum…i got a hairy adik bongsu..Bakh tu selalu la gak main kejor2 ngan aku..perangai die memg dah nak jadi mcm manusia…sebab lama gak die tak ada kawan kucing,kawan ngan aku je…ye la..kena la perangai die yang nak jd mcm manusia…kang kalo perangai aku yang jadi mcm kucing…sengsara plak bakh tu kang..hehehehe..

Bakh tu mak aku sayang giler sebab sangat2 pembersih….very the clean one la,kalo tempat die membuang tu kotor….ko jgn harap la die nak membuang…dia sanggup tahan…terkepit2 macam kite bile tak tahan nak ter*tut* tu la…pastu mengiau tak sudah2 nak takung pasir baru..mcm mane mak aku tak sayang…bakh tu memg anak mak aku yang sejati la kira nye sebab die sangat2 pembersih,teliti n lain2 la.

Bakh sangat2 dilarang kuar rumah ye,sebab adik dia dah ilang akibat dari keluar rumah,TIAP kali dia nak kuar umah kena ada nanny yang jaga(aku la selalu nye tu)…pastu korang tau kan selalu nye kucing makan rumput…rumput dia tu poon mak aku akan suh aku poie kutip pastu basuh then bg dia makan..nasib baik mak aku tak suh rendam dalam air garam bagai..kalo tak bercucur air mata aku.

Puteh poon kucing jantan ye..tapi die ni kucing puteh campur oren…cantik macam pompuan mak aku kata…hahaha..tapi die ni suka bersungut..ada je mande tak puas hati..mulut tu terkumat-kamit je bersungut..lawak poon ye…die ni sangat obses makan DAHFA…korang tau tak dahfa???ala nanti aku tnjuk gambor kat bawah tu nt…

die ni anak kepada STELLA kucing yang aku kutip kat AMPANG…tapi stella dah tak ada dengan aku dah..die ni ada lima bradik tapi die sekor je yang masih lagi bersama family aku…every morning..die akan berdiri  pastu cakar2  pintu bilik aku…nak masuk..pastu terus naik atas badan org dok sambung membuta…pagi2 tngah mamai je die buat mcm tu..kalau tak korang tak yah harap ye..ngabis boreh yo korang panggil die..

perkara yang paling menyayat hati aku sepanjang aku bela kucing ni ialah masa spay(kasi) kan  BAKH…air mata dia mengalir kuar..sian sangat…tapi kena jugak spay..sebab aku sayang sangat kat die…lagi poon aku nak dia sihat n hidup lama ngan aku..FYI berat bakh is 5.1kg n puteh is 4.8kg…SO GUYS

SPAY YOUR CAT OK…THAT IS THE CONCLUSION OF THIS ENTRY OK

.

 
Leave a comment

Posted by on April 7, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
