RSS

DAH tua baru nak amik piano lesson!!!

09 Apr

dangan ini aku mengumumkan aku mengaku tua…wakakaka…but still the cutest la…masuk bakul angakt sendiri tu…dalam proses untuk masuk bakul dan angkat sendiri tu..aku telah memikirkan satu cara…yakni…aku tebuk lobang kat bawah bakul tu…kuar kan kaki aku than angkat la bakul tu…korang dapat imigine tak???jap….disebabkan aku ni baik…aku lukis kan untuk korang kan….(sekali lagi ye,proses masuk bakul angkt sendiri berlaku di situ)

………………………10 minit kemudian….bayangkan je la….just imigine ok……

please click the pic to enlarge..tengok dah kuar dah speaking aku kan…korang mesti dah nampak kan macam mane…u know what i mean mate???(sila bace dengan slang aussie ye)

berbalik pada tajuk…today is the first day of my piano lesson…wa ka ka..mia ha ha ha..semua jenis gelak dah kuar dah…sebab aku suka sangat2…ye la…masa kecik2 dulu kat tempat aku tak ada org ngajo piano…so sekarang ni dah ada…so aku poon join la walaupoon agak terlambat….ye la dah 21..baru masuk first class…nasib baik die ajar personally….tak la segan sangat cheq…

for today punye lesson i was taught about note C,D and E…pastu pasal semibreve,minim,crotchet anq quaver…

meh2 aku ajar korang ye….ilmu kena kongsi tau baru kekal…hehehe…

.

klik la  gambo tu kalo nak besor kan ok…

melalui pemerhatian aku…main piano ni boleh menggunakan aplikasi yang kita guna masa mangaji AL-Quran…for example dalam jadual yang kat atas tu ada kan column untuk ‘count’…yang tu bersamaan dengan harakat bila kite mengaji…paham tak ni?????pastu cikgu aku pesan tadi kalo nak main piano jadi kan kebiasaan tengok ke depan….contoh la note lagu korang ari tu….C,D,E,D,E,D,E…masa jari korang tekan note C tu mata korang dah kat note D dan seterusnye…so dalam erti kata lain…mata kena pantas….sama la bila mengaji….tok guru aku merangakp sifu aku selalu pesan…FYI aku sangat2 sayang ye pada tok guru ngaji aku…

pastu main piano ni kena guna gak ibu jari(thumb)…thumb sebagai jari no 1….tu aku lemah…heheheh

takpe…i gave myself a year to lompat terus amik exam piano terus ke grade 2 or 3..sebab teacher aku yang cadang kan lompat grade terus tu because …tak ke macam pelik je…budak lain kemetot je….amik exam grade 1 tu…aku plak jadi weird je…besor je antara yang lain tu…so org dewasa di nasihat kan untuk lompat terus ye….huhuhu

one of my dream had been fulfill… just as a reminder…live your life….never to late for anything…

 
Leave a comment

Posted by on April 9, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
