RSS

ALAHAI RENDANG ITAM!!!

15 Apr

this is an emergency….hahahhaha

salam…

ada plak main gelak2 mende serius ni kan…mak aku nak masak rendang itam…ujung minggu ni…die kan tokey catering…but the prob is dia minta resepi tu dari aku…aku dah 3 taun dah tak buat mende tu weh…aku rasa macam aku dah lupe je…

drop dead la aku nt…mak aku suh aku tulis bahan2 nye siap2 tengah hari kang die balik die nak nengok…aku risau jadi rendang lain je….di bantai nye rendang tu tak tukau jadi itam…jadi purple ke…merah ke…tak poon blue..my favourite colour tu…glamer kau…tapi confirm mak aku flying kick aku yg serba comel ni…mau nye melambung aku…aku serius tengah memerah otak ni….mcm mane rendang tu boleh bertukar itam…masa aku buat dulu…sumpah pening…aku just pikir secara rasional nye….bile dah masa lelama bahan2 itu di yakini masak….lantas bertukar warna itam…bukan rrentung tu….proses ini dipercayai berlaku kerana bahan2 seperti bawang,serai dan lain2 yg dimasukkan ke dalam rendang ini telah betul2 masak…proses ini juga akan menyebabkan rendang ini boleh disimpan dalam jangka waktu yg agak lama kerana ianya telah betul2 masak…

tapi aku tak sure la…tension giler seyh….takpe…aku just kena buat muka confiden je kan waktu menulis list barang tu….pastu waktu memasak tu…HARUSSSSS mengekalkan tahap kecomelan yg teramat serius…confirm menjadi punye la…so…tugas all of u semua…doakan rendang itam aku menjadi…..kalo tak,,,,jeng jeng jeng….kalo tak jadi aku yang jadi ngan mak aku nt…just wait n see nt aku upload gambo banyak2 samapi korang dah termuntah2 nengok gambo tu….punye la banyok nye…kalo tak jadi…which is CHOI!!!…..aku upload jugak…takpe…aku kan manusia yg jujur dan ikhlas…wa ka ka…

ha!!!!berbulu la tu kan…korang memg kan…takpe..just wait for this coming SUNDAY ok…aku akan tunjukkan kehebatan dan skill ke’chef’an aku kepada korang jgn main la tu…ke’chef’an tu…..

until then…smile peeps,SMILE!!! =)

 
Leave a comment

Posted by on April 15, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
