RSS

AKU PUNYA SYURGA DUNIA

05 Aug

sALAM…yuhuuu peeps

heheheh….lama seyh aku tak hapdate…bersawang dah…i’ve been a lil bit busy nowadays la guy

ari ni aku punye entry title cam propa je dak…wa ka ka ka…ske ati la blog aku

korang ada syurga dunia tak…AKU ADA!!!!YESSSS AKU ADA!!! nampak tu aku beri penekanan yg gigih pada perkataan tu ye…..

syurga dunia yg aku maksud kan di sini yakni kedai2 buku ye…aku boleh dok berjam dalam tu ye…korang halau poon aku buat2 tak berapa nak paham je…tapi yg the best bookstore yet is…KINO la…kat KLCC la..sebb aku memg ske dok melepak kat situ….pastu kat situ kan buku nya boleh di baca, boleh di remove kan plastik nya lantas dibaca ya dong…hahha…awat aku tetibe cakap indon ni…memg mantap la….

tapi kan ada peristiwa baru ni kat Kino ko…yg jadi kat aku….nak ngadu ni….ari tu kan mcm bese la…bila aku dah bosan aku akan pegi tengok wayang sesorg….aku pi tengok harry potter ari tu…pastu meanwhile nak tunggu wayang start aku pi la cari bekalan dunia dulu…..aku pi la makan…makan nasi beriyani…sedap seyh…..pas dah siap makan tu…tengok jam lambt lagi date ngan Daniel Radcliffe so aku poon masuk la Kino…nak mengabiskan masa…konon2 aku buat keje yg berfaedah la kalo pi kedai buku…mesti la baca buku ye idok…tapi tak ada makne nye…sebb selalu nye aku akan amik buku kucing….yg banyok2 gambo tu….baru best seyh…ape barang book tak ada gambo….tak ceria langsung idup…nampak sangt idup tak bermakna kalo buku tak ada gambo….pastu aku akan tangkp gambo2 kucing dlm buku tu…mms kat mak aku….kretip tak…pastu mak aku ngan aku…pi bantai buat ketupat pasal gambo tu…hahhaha…anak ngan mak sama je….

tapi kan…ari tu suwei sket la….rasa nak pijak2 je sorg mamat ni…yakni staff kat situ arr…mcm ni…ari tu…aku nak pi la tengok latest English history punye novel…aku poon amik la satu buku….tajuk buku tu aku lupa….pastu ngan muka yg kerek gila aku pi kat kaunter Kino tu….mcm bese ar…can u please open this for me…bukak plastik buku tu la maksud aku…ape ke jadah plak aku nak suh dia bukak buku tu kalo tak ada plastik tu….mcm aku ni kudung je…kalo aku suh dieorg wat mcm tu….

time tu semua bangku kat situ full…aku poon amik la inisiatif sendiri…mcm selalu…yakni dengan membuat kino tu sebagai umah aku…aku pi la bersila kat satu spot ni…dan aku yakin spot tu memg tak ganggu lalu lintas langsung…sebb before this aku memg selalu lepak kat situ…kadang2 sampai 3-4 jam..

pastu kan…ada sorg mamat kino ni….budak baru kot…sebb aku tak penah nampak die kat situ…dia pi tegor ckap…sorry u cannot sit here…aku poon teros sentap seyh…ye la selama ni aku tak penah menduakan kino…tetibe je die ckp mcm tu kat aku…serius sedih dowh….down giler rasa…rasa amat terhina…seb baik aku tak nyanyi lagu syahdu je kat situ…pastu tu kan mamat tu pi tegor semua org yg duduk kat situ…memg pelik gile…semua org pandang sesama sendiri…dengan pandangan pelik…n dlm hati kata….cinabeng wak lu…..kalo boleh tenyeh….dah lama dah selamat budak tu…

come on la beb…ko pikir la tu kedai buku besar la seyh…ko pi tngok kat kedai buku bebesar bese dah pemandangan org menebeng merata2 bersila beramai2 ala2 nak buat kenduri arwah…chill la brader…lu nak kecoh pe dahal seyh….korang bayang kan…kalo nak baca buku kat kini tu…kena take turn untuk dok atas kusi yg dieorg sedia kan…mau samapi taun depan ko tak dapat baca lagi buku tu….ntah ape2 la….

lagu satu yg sampai nak halau2 org bagai tu awat nye…bukan kino gak yg untung ke kalo org yg dok bersila mcm nak buat kenduri arwah tu…di berikan taufik dan inayah untuk purchase the book that they read…lagi satu…tak kan la…dieorg bengap sangt nak dok kat tempat yg halang jalan…aduyai…

tapi pa pe poon aku aan tetap gigih ke kino…sebb aku tak penah menduakan dia….lepas ni…aku nak dapat collect book percy jackson plak…pasni kan…aku nak buat book review la plak…kan senang aku berkongsi ilmu ngan korang…boleh tambah ilmu aku n korang…dapat aku pahala gak…bila aku mengikhlas kan ilmu aku tu…ye la..aku sedor…aku ni tak la banyak sangt pahala…tu selalu rasa panas je tu bile tido malam…hahhaha…nampak sngt…banyak dosa…(aku dah melalut dah)

 
Leave a comment

Posted by on August 5, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
