RSS

MALAYSIAN STILL RESPECT EACH OTHER LA…>_<

08 Aug

HURM….

ni aku nak story sket ni….pasal kisah2 bulan ramadan yg terjadi kat aku….says who,malaysian especially other races and religious didnt respect bulan ramadan…?

hahahah…this story is kinda funny…tapi aku nak cite gak…tak kire….

sebagai seorg anak yg mithali…dan sangt2 mengasihi mak aku serta tak pernah menyakitkan hati dia…huhuhu…muntah mak aku kalo baca tu…hehehe…

every weekend aku akan balik kampung…dekat je poon…n everyttime aku akan balik kg dgn bus….sebb pakcik bus yg bawak bus ke kg aku tu…semua set2 kaki rempit punye…45 minit confirm sampai…dont worry…cume korang akan mengalami hipertension yg agak serius sebb stress dgn cara pemanduan dieorg yg agak selamba badak…

ok cite die cam ni…ari jumaat lepas…pas abis keje…aku teros took a cab to bus station…pas dah sampai tu…aku terus beli tiket bus express pukul 5 ke kg aku…yg aku hangin tu….bus tu lambat sampai…pukul 5 suku baru die sampai…

time tu aku rasa PANASSS sangat2….ye la ko…time bulan pose tu…agak2 la pak cik nak lambt poon…tak lama dah nak berbuka ni…kang lauk kat umah saya abis…sape nak jawab…memg mendidih la darah time tu…semua org kat situ…masam je muka…muncung panjang sedepa….giler ko…bus tu memg tak penah lambt…hari tu dalam sejarh tu…bulan pose die nak lambat…

pastu bile bus tu sampai…semua org dengan kadar pantas ngan segera masuk n dok kat tempt memasing…aku dapat seat no 22…pastu seb baik la sebelah aku pompuan…chinese girl…heheheh…pastu kan…tetibe kan aku bau…mcm masam2 je…bau oren2 gitu…aku pandang sebelah…aduyai…amoi ni minum air oren la plak…tapi kan…that amoi punye la nak cover….die minum sorok2…pandang ke tingkap la minum nye…heheheh…pastu beriya la die kepit botol air oren die tu…tak nak bg aku nampak….heheheh…thanks ye amoi….lap u la..

pastu…the next day….aku pi la mengajar kelas…my students are all chinese…then suddenly one of my student ask me…teacher are u fasting?..aku poon jawab la…Ya la,off course i’m fasting…dan2 aku cakap camtu…budak2 dalam kelas tu semua amik botol air dieorg yg besar bagak yg dieorg pi letak atas meja masing2 tu…pi sorok bawah meja…sweet kan anak murid aku…heheheh…pastu…kelas haritu aman je…sebb aku cakap kat dieorg…im so hungry and a lil bit tired…can u please be quiet….budak2 tu diam ko….tapi kan…maksud nye…dalm erti kata lain nye…aku kena selalu puasa la…kalo nak dapat dieorg jadi baik camtu….hai…budak2 zmn sekarang…

ok…then the latest one is…this morning…time nak on the way to work…dalam tren…ye la…aku kan tak nak menyumbang kepada pemanasan global…maka aku poon memainkan peranan aku untuk menggunakan public transport ke workplace…korang boleh muntah di sini ye…sebb ni semua hanya propaganda aku semata ye…ok2…berbalik kepada cite aku balik ye…dalam tren tu…aku tak tido mcm selalu…sebb minggu lepas…aku tertido…then terlepas stop…wakakakaka…korang boleh gelak di situ ye…then ari ni dengan keazaman yg jitu dan kukuh…aku berazam tak tido dalam tren…time dalam tren tu…aku pi bantai la termenung dan merenung ke arah seorg chinese girl…yg berschool uniform…kat depan aku ni…pastu kan…tetibe…chinese girl tu…minum ayor yg dia bawak tu…aku ingat lagi…bekas air yg die bawak tu kaler ijau…then…die ternampak ak pandang die…die terus cakap kat aku…sambil angkat tangan ke arah aku…sorry2…sorry aaa…..

time tu aku bluurrr giler…kan tengah termenung…aku ckap sorg2…nape die angkat tangan n say sorry kat aku…hahahah…pastu baru aku teringat…aku puasa hari ni….lawak je…oooo…ok..aku senyum la kat die sambil cakap nevermind…

see…that’s why i told u…malysian still respect each other…eventhough ada jugak la a few yg selambe je mencekik depan aku…tapi aku jenis tak kisah…biaq pi hang la nak makan pa pooon…tak tergoda sket poon…ye la sebb dah besar kan..kalo time2 kecik2 tu…agak bocor jugak la mulut…meleleh ayaq liur tengok org makan…

i dont mind…but still as a human being we still need to show a lil bit of respect to others..

 
Leave a comment

Posted by on August 8, 2011 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
