RSS

gangnam style…take it as a challenge

20 Jan

no i do not challenge u to dance….sebab ape aku cakap…sebab aku tau that is your first thought rite..

tak yah la…coz i suck at dancing guys…face it…bersepah kaki kot…hurm the reason why I’m writing this entry is that i just happy to see his sucess…without no hasad dengki or what so ever…lagi satu I know a lot of people especially here argue on the dance move, the culture etc la…

i just have one question to those who complain a lot, selain daripada whining merengek kat dalam telebesen tu 24/7 about the culture that the gangnam style brought into our country kenapa tak korang usaha untuk buat something yg bermakna yg akan jadi ikutan org, jgn la argue yg budaya melayu kita ada kenapa nak bawak masuk budaya luar…sedangkan org yang bercakp tu lebih org putih dari org putih sendiri…jangan mengata dulang paku serpih dik, mengata org die yg lebih…kenapa plak ko tu sendiri pun tak nak bawak budaya melayu yg ko cakap n agung2 kan sangat dalam telebesen tu?

korang tau tak this is the reason, we have to think first sebelum kita cakap, mcm aku nowadays i learn to bite my tongue sebb aku nak pikir balik, sebelum aku mengata org mengutuk org or menasihati org aku akan nilai diri aku dulu, kalo diri aku betul tak buat2 mende yang bertentangan dengan apa yg akan aku tegur or nasihat, aku tegur, kalo tak aku ubah diri aku dulu n then ajak org berkenaan sama sama berubah, to change the world u must change first.

take it as a challenge to do something which is good dari sudut agama, bangsa n negara yg jadi ikutan org tak kira lah melalui medium apa pon, thats is your responsibilty rite? Jangan dok kat dapur menganyam ketupat

MAK tolong buat kuah kacang…nak cicah ngan ketupat…sebakul ada ni =)

 
Leave a comment

Posted by on January 20, 2013 in Uncategorized

 

Leave a Reply

 
